ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I.PREAMBULUM ÉS DEFINICIÓK
Az alábbiak szerinti
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a
felek kapcsolatát, amelyben a vásárlók (a továbbiakban: „Vásárló”) és
a HÁTTÉR Kiadó és Kereskedelmi Kft.
(székhely: 1016 Budapest, Gellérthegy u. 8.fszt.; adószám: 10205990-2-41;
cégjegyzékszám: 01-09-286873, a továbbiakban: „Eladó”)között adásvételi szerződés/fogyasztói szerződés jön létre.
Vásárló: fogyasztó (természetes személy), vagy gazdálkodó szervezet,
akikre egyes esetekben eltérő szabályok vonatkozhatnak.
Fogyasztó: az a természetes személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása
vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést az Eladóval.
Vállalkozó: olyan gazdálkodó szervezet, aki lehet természetes, vagy jogi
személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, és
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el és köt
szerződést az Eladóval. Amennyiben a Vállalkozó a megrendelésben kitölti a
cégnevet és/vagy az adószámot, úgy azzal a Vállalkozó a jelen ÁSZF-ben
meghatározott speciális – kifejezetten vállalkozókra alkalmazandó – szabályok
alkalmazását reá nézve kötelezőnek ismeri el.
Fél, vagy Felek: Vásárló, vagy Eladó, vagy együttesen.
1. Mivel jelen ÁSZF a www.deluxeinteriors.hu honlapon közzétételre került, ezáltal valamennyi Vásárló
számára a szerződéskötést megelőzően hozzáférhető és megismerhető. A megrendelés leadásával a Vásárló elismeri
és megerősíti azt, hogy a szerződéskötés előtt jelen ÁSZF tartalmát teljes
körűen megismerte és megértette, így különösen a II. fejezetben foglalt
kijelentéseket és szavatosságokat, valamint tudomásul veszi, hogy a Reklamációs Kódex és a Szállítási Információ szerves részét
képezi az ÁSZF-nek. A Vásárló egyben kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-nek és
mellékleteinek a megrendelés leadáskor érvényes és hatályos szövegét
kifejezetten megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2. A Vásárló tudomásul veszi,
hogy az Eladó által forgalmazott, illetve Eladótól történő termék vásárlása
során a Vásárló nem jogosult az Eladó szerződéses partnerei, illetve az Eladó
által bejegyzett védjegyek, kereskedelmi nevek, céglogók stb. használatára,
hacsak egyes konkrét esetekre vonatkozólag nem jött létre egyedi megállapodás a
felek között.
3. A Vásárló a
termékek/szolgáltatások megrendelése esetén az általa megadott adatok
pontosságáért és érvényességéért felelősséggel tartozik és azok valódiságát
szavatolja.
4. Amennyiben a Vásárló
megrendeli a termékeket és/vagy szolgáltatásokat, a Vásárló számlát kap, ami
tartalmazza az felek közötti megállapodás részleteit.
II. SZAVATOSSÁG ÉS NYILATKOZAT
Eladó kijelenti és
szavatolja, hogy:
1. A távolsági
kommunikáció költsége Vásárlónak nem kerül felszámításra
2. Vásárló köteles
kifizetni a vételárat mielőtt átvenné a megrendelt termékeket az Eladótól,
illetve köteles előleget fizetni egyes egyedi szolgáltatásokra, ha azt Eladó
előre jelezte, illetve ha Vásárló külön kérésére történt.
3. Eladó Vásárlóval nem
köt folyamatos teljesítésű szerződéseket.
4. Eladó által
működtetett webáruházban található termékek és szolgáltatások árai mellett
feltüntetésre kerül, hogy az összeg tartalmazza-e az ÁFÁ összegét, vagy sem
(alapesetben a megadott árak nettó fogyasztási árak), illetve az esetleges
további törvényben meghatározott fizetési kötelezettségeket (amennyiben van
ilyen). A szállítási költség bizonyos rendelési összeg felett nem kerül
felszámításra, azonban a kiválasztott szállítási és fizetési módtól, továbbá a
szállítmányozó személyétől függően ez változhat.
5. A Fogyasztó a
következő időpontoktól számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni
indoklás nélkül (kivéve, ha a felek nem rendelkeznek másként):
5.1
az áru átvételétől számítva (adásvételi szerződés esetén);
5.2
az utolsó kiszállítás átvételétől számítva (többféle termék / többféle
alkatrész kiszállítása esetén);
5.3
az első kiszállítástól számítva (folyamatos teljesítésű szerződés esetén);
vagy
5.4
szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban.
Az elállás feltétele,
hogy a Vásárló Eladó jelen ÁFSZ I. pontjában rögzített teljes bizonyító erejű
írásbeli nyilatkozatot küldjön. Eladó az esetleges panaszok fogadására külön kapcsolattartói
e-mail címet tart fenn: sales@rosenthal-bp.hu
6. A szerződés megkötését
megelőzően lehet a hibásan felvitt regisztrációs adatokat javítani.
7. A Fogyasztó nem állhat
el a szerződéstől az alábbi esetekben:
7.1
Amennyiben a szolgáltatás teljesítésére a Fogyasztó kifejezett
hozzájárulásával a felmondási idő lejárta előtt kerül sor;
7.2
Olyan termék vagy szolgáltatás esetében, amelynek ára a pénzpiac – Eladó által
nem befolyásolható és az elállási idő alatt is – lehetséges ingadozásától függ;
7.3
Amennyiben az áru a Fogyasztó kívánságának/igényének megfelelően
kialakítva/átalakítva/testreszabva kerül kiszállításra;
7.4
Ha a termékek helyreállíthatatlanul összekeveredtek más termékekkel a
kiszállítás után;
7.5
Amennyiben a Fogyasztó kifejezett kérésére, a Fogyasztó által vásárolt
termék kijavítására vagy karbantartására a fogyasztó által megjelölt helyen
kerül sor (kivéve a kért kijavításokat, illetve a kért alkatrészek
kiszállítását);
7.6
Lezárt csomagok szállításának esetében, amikor Fogyasztó a lezárt – adott
esetben díszdobozos - csomagolást felnyitja és a terméket higiéniai okokból nem
lehet visszaküldeni, és a csomagolásból a termékkódok, a termék eredetiségét
igazoló tanúsítvány hiányzik;
7.7
Újságok, folyóiratok és magazinok esetében, amennyiben azok
termékmarketinghez kapcsolódnak;
8. A termékek
visszaküldésével kapcsolatosan felmerülő költségeket (szerződéstől való elállás
esetén), illetve amennyiben a termék jellege a szokásos postai szállítástól
eltérő visszaszállítást igényel (és amennyiben a szerződéstől való elállásra
nem az üzletkötés helyszínén kerül sor) a Fogyasztó állja.
9. Ha a Fogyasztó a
szokásostól eltérő fuvarozási mód választásával küldi vissza a terméket, Eladó
nem köteles az ebből fakadó többletköltséget megtéríteni.
10. Fogyasztó köteles
arányosan megfizetni a szerződéstől való elállás időpontjáig igénybe vett
szolgáltatások árát.
11. A szerződések
(illetőleg a számlák) elektronikus archívumban mentésre kerülnek, amihez minden
az Eladó által működtetett webshop felhasználójának lehetősége van
hozzáférni.
12. Az esetleges panaszt a
kapcsolati sales@rosenthal-bp.hu e-mail címen keresztül
lehet leadni, illetve a Vásárló jogosult azt az illetékes
fogyasztóvédelmi/felügyeleti hatóságok részére előterjeszteni.
13. Előrendelés esetén az
előrendelt termék ára tájékoztató jellegű, melytől a termék végleges ára
eltérhet.Eladó a Vásárlót a termék árának változásáról tájékoztatja. Az
előrendelt termék végleges vételára azt követően kerül meghatározásra, hogy az Eladó
bemutatótermébe leszállításra került. Amennyiben a termék ára változik, úgy a
különbözetet Eladó visszautalja a Vásárló részére (amennyiben az ár alacsonyabb)
vagy Vásárló köteles azt Eladó részére még a termék leszállítását megelőzően
megfizetni (ha az ár magasabb), amennyiben Vásárló akként dönt, hogy az
árváltozás ellenére sem akar elállni előrendelésétől.
14. Eladó jogosult az előrendelt
termékek szállítási határidejét megváltoztatni. Amennyiben az előrendelt termék
szállítási határideje jelentősen megváltozik (azaz meghaladja a 14 munkanapot),
Vásárló jogosult előrendelésétől
elállni. Amennyiben a termékkel kapcsolatos körülmények az előrendelés
időpontjában foglaltakhoz képest jelentős mértékben megváltoznak és Eladótól -
ezen körülmények változására tekintettel - nem elvárható az előrendelés
teljesítése, úgy Eladó jogosult az előrendeléstől indokolás nélkül elállni
és erről a Vásárlót értesíteni.
15. Eladó 48 órán belül
köteles visszaigazolást küldeni Vásárló részére.
16. Amennyiben Eladó nem
küldi meg a visszaigazolást 48 órán belül, akkor Eladó az ajánlati kötöttség
alól mentesül.
17. Vásárló tudomásul
veszi, hogy garanciális reklamáció esetén, a terméket Eladó fenti címére (1016
Budapest, Gellérthegy u. 8. fszt.) kell visszaküldenie.
III. Szerződés létrejötte, teljesítése
1. Teljesítés
1.1 Vásárló azzal, hogy elfogadja az
Eladó által működtetett webáruházban megjelenő ajánlatot és a kívánt terméket
(áru, szolgáltatás) a „kosarárba teszi“ vagy a "Vásároljon most"
szolgáltatást használja (csak regisztrált felhasználók részére elérhető)
szerződést köt az Eladóval. Vásárló szerződést köthet Eladó vevőszolgálati
munkatársának segítségével telefonon vagy emailen keresztül is.
1.2 Vásárló megváltoztathatja a kosárba
tett termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és fizetési módokat
(például: ellenőrizheti a megrendelés státuszát, mielőtt leadná a
megrendelést). Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor Vásárló
(kiválasztva a szállítási és fizetési módokat) leadta a megrendelését és
megrendelését Eladó befogadta. Eladó nem vállal felelősséget az adatátvitel
során bekövetkezett esetleges hibákért vagy tévedésekért (amennyiben ilyen
felmerülne). Vásárlót Eladó a szerződés létrejöttéről – a Vásárló által
megadott email címre küldött – megerősítő emailben tájékoztatja.
1.3 Eladó a megerősítő email
mellékletként megküldi a hatályos ÁSZF-t .Amennyiben az ÁSZF másképp nem
rendelkezik, a megkötött szerződést (beleértve az elfogadott vételárat is) csak
a felek közös megállapodása vagy a törvényi előírás esetén lehet módosítani
vagy megszüntetni.
1.4 A megkötött szerződést Eladó
legalább öt (5) évig – vagy ahogy azt a vonatkozó jogszabályok előírják –
archiválja. Az archivált szerződések harmadik fél számára nem hozzáférhetőek. A
szerződés megkötésének egyes technikai lépéseiről szóló információk és a
szerződés megkötésének folyamata a jelen ÁSZF szerint került részletesen
rögzítésre.
2. Szállítás
2.1 Az adásvételi szerződéssel Eladó
vállalja, hogy a terméket kiszállítja és a Vásárló a terméken tulajdonjogot
szerez; míg a Vásárló vállalja, hogy a terméket Eladótól átveszi és annak
vételárát kifizeti.
2.2 Eladó a termékek tulajdonjogát a
vételár teljes összegének kifizetéséig fenntartja, Vásárló csak azután szerzi
meg a termék tulajdonjogát, miután a teljes vételárat maradéktalanul megfizette.
2.3 Eladó szavatolja, hogy a terméket a
megfelelő és hozzá tartozó dokumentációval együtt kiszállítja, vagy
Bemutatótermében személyes átvételt Vásárló választása szerint előre
egyeztetett időpontban biztosítja, továbbá vállalja annak teljesítését, hogy
Vásárló a termék tulajdonjogát a szerződésnek megfelelően megszerezze.
2.4 Eladó szerződésszerűen teljesít, ha
Vásárlónak kiszállítja a terméket és lehetővé teszi Vásárló számára, hogy azt megtekintse
és a teljesítés helyén megvizsgálja, továbbá Vásárlót a kiszállításról időben –
akár alvállalkozója útján - értesíti.
2.5 Amennyiben Vállalkozás a Vásárló,
úgy Eladó teljesítése akkor történik meg, amikor a kiszállítandó terméket Eladó
a szállítmányozó vállalat (alvállalkozó) részére átadja és Vállalkozó részére a
szállítmányozási szerződésből származó jogok érvényesítését a Vállalkozóra
engedményezi.
2.6 Amennyiben Fogyasztó a Vásárló, úgy
Eladó teljesítése akkor történik meg, miután Fogyasztó a megjelölt termékeket a
szállítmányozó vállalattól (alvállalkozótól) átveszi.
2.7 Amennyiben több tétel került
kiszállításra, mint amennyi a szerződésben szerepelt, akkor a leszállított
tételek száma irányadó, kivéve, ha Vásárló indokolatlan késedelem nélkül
visszautasítja ezeket a tételeket.
2.8 Eladó a megvásárolt terméket a
megállapodásban szereplő mennyiségben, minőségben és dizájnban szállítja le
Vásárlónak.
2.9 Amennyiben a Felek másképp nem
állapodtak meg, úgy Eladó saját szabályzata szerint csomagolja be a terméket, ami
vonatkozik a díszdobozos termékekre is. Amennyiben nincs erre vonatkozólag
külön megállapodás, akkor az adott termék úgy kerül becsomagolásra, hogy a
megfelelő védelmet és megőrzést kapjon. Ez egyaránt vonatkozik a kiszállítandó és
Bemutatóteremben személyesen átvett termékekre is.
3. Kárveszély
3.1 A termék hibás, ha annak hiányzik a
szerződés szerinti jellemzője. A teljesítés abban az esetben is hibásnak tekintendő,
ha Vásárló részére más (nem a megrendelt) termék került kiszállításra.
3.2 Vásárló a hibás teljesítést akkor
reklamálhatja, amikor a kárveszély viselése átszáll a Vásárlóra, ekkor
Vásárlónak jeleznie kell a termék hibáját Eladó részére. A Vásárló később is
élhet reklamációs jogával, amennyiben a reklamáció oka később derül ki és a
hibás teljesítés Eladónak felróható.
3.3 A kárveszély átszállását követően a
Vásárló haladéktalanul köteles megvizsgálni a terméket, annak jellemzőit és
minőségét.
3.4 A kárveszély viselése akkor száll
át a Vásárlóra, amikor a Vásárló a terméket átveszi; ugyanez vonatkozik arra az
esetre is, amikor a Vásárló megtagadja a termékek átvételét annak ellenére,
hogy Eladó biztosította annak megtekintését és kipróbálását.
3.5 Amennyiben a kár bekövetkeztére a
kárveszély a Vásárlóra történő átszállását követően kerül sor, úgy Vásárlónak a
termék vételárát ki kell fizetnie, kivéve, ha a sérülés az Eladó
szerződésszegésének következménye.
3.6 Amennyiben Vásárló a termék
átvételével késedelembe esik, úgy Eladó – az előzetes értesítést és az átvételi
póthatáridő eredménytelen elteltét követően – jogosult a terméket a késedelembe
esett Vásárló költségére harmadik személynek eladni. Ezen rendelkezések
alkalmazandók fizetési késedelem esetén is, amennyiben a termék még nem került
átvételre és kifizetésre.
4. Szavatosság (eladói)
4.1 Eladó szavatolja Vásárló részére,
hogy a termék a kézhezvételkor sérülésmentes. Eladó szavatolja továbbá, hogy a
termék Vásárló általi átvételének időpontjában:
1. A termék rendelkezik
mindazon jellemzőkkel, amiben a felek megállapodtak vagy amennyiben erre
vonatkozóan nem jött létre megállapodás (szerződés), úgy az megfelel az Eladó
vagy a gyártó általi leírásnak, illetve megfelel a Vásárló reális elvárásainak,
különös tekintettel a termék jellegére és a termékre vonatkozó hirdetésekre.
2. A termék használható
arra a célra, amit Eladó meghatározott vagy arra a célra, amire az adott termék
általában használható.
3. A termék a megfelelő
mennyiségben, méretben és súlyban került leszállításra.
4. A termék megfelel a
jogszabályi előírásoknak.
4.2 Amennyiben a termék az átvételt
követő 6 hónapon belül meghibásodik, akkor úgy kell tekinteni, hogy az adott
termék már az átvételkor hibás volt.
4.3 Ellenkező kikötés hiányában,
Vásárló jogosult arra, hogy a hibás termékre, a termék átvételét követő 24
hónapon belül reklamációt terjesszen elő. Ez nem vonatkozik a
következőkre:
a. olyan hibákra, melyekre
tekintettel a Vásárló árkedvezményt kapott (árcsökkentett termékek);
b. a szokásos
használatból keletkező értékcsökkenésre;
c. azokra a szokásos
használat során keletkezett hibákra, melyekről a Vásárló már az értékesítés
során felvilágosítást kapott és melyek a Vásárló számára már az átvételkor is
nyilvánvalóak voltak; vagy
d. egyes speciális, a
használat jellegével összefüggő esetekre;
e. nem használati és
karbantartási utasítás szerinti használt következtében keletkezett hibák (pl.:
mikrohullámú sütőben való termék használat, nem megfelelő mosogatás és
tisztítás, stb.).
4.4 Vásárló jogosult arra, hogy a hibás
fogyasztási cikkekre reklamációt terjesszen elő a termék átvételétől számított
24 hónapon belül.
4.5 Vállalkozó Vásárlókra a fentiektől
eltérő reklamációs időszak vonatkozhat, mely időszak az egyes termékeken kerül
meghatározásra. Az ilyen termékek megjelölése az alábbi:
a. Hibás teljesítés nem
reklamálható, ha Vásárló a termék hibájával tisztában volt, mielőtt átvette
volna a terméket vagy az adott hibát a Vásárló okozta.
b. Abban az esetben ha a
hibás teljesítés kedvezményes (árcsökkentett) vagy használt termékre
vonatkozik, a Vásárló ésszerű mértékű árkedvezményre jogosult, nem a termék
cseréjére.
c. Amennyiben Vásárló
szavatossági javítást kér és a javított terméket nem veszi át a megadott
határidőben, úgy Eladó jogosult minden késedelmes nap után bruttó 2.200,-HUF tárolási
díjat felszámítani. Amennyiben a Vásárló a javítási értesítés kézhezvételétől
számított 2 (kettő) hónap elteltével sem veszi át a terméket, úgy Alza jogosult
a terméket a tárolási díj fedezése érdekében értékesíteni.
5. Súlyos
szerződésszegés
5.1 Ha a hibás teljesítés súlyos
szerződésszegésnek minősül, Vásárló jogosult:
1. A hibás termék hibátlan
termékre való kicserélésére, vagy ha termék cseréje a hiba jellegére
tekintettel nem indokolt, akkor a hiba kijavításához hiányzó alkatrész ésszerű
határidőn belül kiszállítására. Abban az esetben, ha a termék alkatrésze
hibásodott meg, akkor a Vásárló csak a meghibásodott alkatrészre cseréjét
kérheti; amennyiben ez nem lehetséges, a Vásárló elállhat a szerződéstől. Nem
jogosult a Vásárló elállni a szerződéstől, ha az elállás a hiba jellegére
tekintettel nem indokolt, így különösen, ha a hiba késedelem nélkül
kijavítható; ebben az esetben a Vásárló a hiba ingyenes kijavítására jogosult;
2. a hiba kijavítására;
3. a vételárból levonásra
kerülő ésszerű mértékű árleszállításra; vagy
4. a szerződéstől való
elállásra.
5.2 A reklamáció bejelentésével
egyidejűleg Vásárló tájékoztatja Eladót, hogy a fenti lehetőségek közül
melyiket választja, melyet követően másik szavatossági igényre csak Eladó
jóváhagyásával jogosult áttérni; kivéve, ha a Vásárló a hiba kijavítását kérte,
azonban a hiba nem javítható. Amennyiben a hibát Eladó nem javítja ki belátható
időn belül vagy Eladó akként tájékoztatja a Vásárlót, hogy az adott hiba nem
kerül kijavításra, úgy Vásárló a
vételárból ésszerű mértékű árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől.
5.3 Amennyiben a Vásárló elmulasztja
megjelölni, hogy a fent említett szavatossági jogok közül melyik lehetőséget
választja, úgy a kisebb szerződésszegések rész rendelkezései alkalmazandó (lásd
alábbi 6. pont).
5.4 Abban az esetben, ha Eladó nem tud
hibátlan terméket kiszállítani, vagy nem tudja kicserélni a hibás alkatrészt
vagy megjavítani a terméket, akkor a Fogyasztó ésszerű mértékű árleszállításra
jogosult abban az esetben is, ha Eladó nem orvosolja a helyzetet ésszerű időn
belül, vagy ha a helyzet orvoslása jelentős kellemetlenséget okozna a
Fogyasztónak.
6. Kisebb
szerződésszegések
6.1 Ha a hibás teljesítés nem minősül
súlyos szerződésszegésnek, úgy a Vásárló jogosult a hiba kijavítására vagy
ésszerű mértékű árleszállítást kaphat a vételárból.
6.2 Eladó jogosult a hiányzó alkatrészt
leszállítani vagy a jogi hibát elhárítani, kivéve, ha Vásárló árleszállítást
igényelt vagy elállt a szerződéstől. Egyéb hibák orvosolása – Eladó mérlegelése
alapján – kijavítással vagy új termék kiszállításával történik.
6.3 Amennyiben Eladó nem javítja ki a
hibát ésszerű határidőben vagy nem hajlandó kijavítani a hibát, akkor a Vásárló
jogosult ésszerű mértékű árleszállítást igényelni, ami a vételárból kerül
levonásra vagy elállhat a szerződéstől. A Vásárló ebben az esetben a
kiválasztott szavatossági igényről másik szavatossági igényre áttérni csak Eladó
jóváhagyásával tud.
7. Általános szabályok
szerződésszegés esetére
7.1 Amennyiben a termék hibája
kijavítható, de a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagy száma miatt
továbbra sem használható, a Vásárló kérheti, hogy a hiba kijavítására a termék
kicserélésével kerüljön sor, illetve a Vásárló jogosult a szerződéstől
elállni.
7.2 Amennyiben új termék kerül
kiszállításra, Vásárló köteles Eladó részére az eredeti terméket (annak összes
tartozékával és eredeti csomagolásával együtt) Eladó költségére
visszaküldeni.
7.3 Amennyiben a Vásárló a hiba
bejelentésével indokolatlanul késedelembe esik (azaz a hibát több mint kettő (2)
hónapon túl jelenti be azt követően, hogy a hiba időben, kellő gondosság
mellett megállapítható lett volna), úgy a Vásárló felelős a közlés késedelméből
eredő károkért. Ugyanez vonatkozik a rejtett hibákra, amik nem kerültek azonnali
bejelentésre azt követően, hogy a hibát a Vásárló észlelte és a terméket
megfelelő gondossággal ellenőrizte, azzal, hogy bármilyen szavatossági igény
legkésőbb a termék kiszállítása utáni egy (1) éven belül terjeszthető
elő.
8.Minőségi garancia
8.1 A minőségi garancia biztosítása
érdekében Eladó vállalja, hogy az adott termék alkalmas lesz a szokásos
használatra és/vagy rendelkezik a termék szokásos jellemzőivel különös
tekintettel a termék karban- és tisztántartására vonatkozó útmutató betartására.
8.2 A szavatosság időtartama azon a
napon kezdődik, amikor a termék Vásárló részére átadásra került. Amennyiben a
termék Vásárló részére a szerződés szerint kiszállításra kerül, a szavatossági
időszak azon a napon veszi kezdetét, amikor a termék a kijelölt helyre
kiszállításra került
8.3 A Vásárló nem jogosult szavatossági
reklamációra, ha a hibát külső körülmény okozta azt követően, hogy a kárveszély
viselése átszállt a Vásárlóra.
IV. Elállás
1. Fogyasztó
1.1 A Fogyasztó indokolás nélkül
jogosult a szerződéstől 14 napon belül elállni, mely időtartam a szerződés
létrejöttével kezdődik, ez a nap kezdődhet:
1. a termékek átvételétől
(adásvételi szerződés estén);
2. az utolsó kiszállítás átvételétől
(többféle termék adásvétele esetén);
3. az első szállítás
átvételétől (folyamatos teljesítésű szerződés esetén); vagy
4. a szerződés
megkötésének napjával.
1.2 A Fogyasztó akként állhat el a
szerződéstől, hogy a sales@rosenthal-bp.hu e-mail, vagy székhely címre
bejelenti elállási nyilatkozatát teljes bizonyító erejű magánokiratban és azt
Eladó írásban visszaigazolja.
1.3 Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől,
úgy a Fogyasztó az Eladó által kiszállított termékeket a saját költségén
késedelem nélkül köteles az elállástól számított 14 napon belül
visszaküldeni Eladó részére.
1.4 A Vásárló a termékeket teljes
egészében (azaz a kiszállított tartozékokkal, alkatrészekkel és teljes
dokumentációval együtt), sértetlenül, tisztán, az eredeti csomagolásában és
olyan állapotban és értékben köteles visszaküldeni, amilyenben a terméket
megkapta.
1.5 A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó adásvételi szerződésektől csak
abban az esetben lehet elállni, ha az adott tartós fogyasztási cikk sértetlen,
nem volt használva és az eredeti csomagolásban található.
1.6 Amennyiben a Fogyasztó akként dönt,
hogy a fentiekben meghatározott időszakban eláll a szerződéstől, a Fogyasztó
köteles a terméket Eladó részére és címére kisérőlevéllel együtt visszaküldeni,
amiben megjelöli az elállása okát, továbbá a szerződéses dokumentum számát és
megadja a bankszámlaszámát. Ezen információk birtokában képes Eladó a
leggyorsabban feldolgozni az elállást.
1.7 Fogyasztó felelősséggel tartozik a
termékben bekövetkező mindazon értékcsökkenésért, ami a termék jellegétől és
jellemzőitől eltérő használatból/kezelésből keletkezik.
1.8 Amennyiben a Fogyasztó eláll a
szerződéstől, úgy részére a szerződés szerint kifizetett teljes összeget
indokolatlan késedelem nélkül, az elállástól számított 14 napon belül, a
szerződésben megjelölt fizetési módon Eladó visszafizeti.
1.9 Amennyiben a Fogyasztó eláll a
szerződéstől, a vételár teljes összege abban az esetben kerül részére
visszafizetésre, ha a Fogyasztó a terméket Eladó részére sértetlen állapotban
visszavitte vagy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket Eladó részére
visszaküldte.
1.10 Fogyasztó tudomásul veszi, hogy
amennyiben részére a termék ajándékkal együtt került kiszállításra, úgy Eladó
és Fogyasztó között ajándékozási szerződés jön létre, mely szintén megszűnik,
ha a Fogyasztó az elállási jogával élve 14 napon belül eláll az eredeti
szerződéstől, így a Fogyasztó köteles a terméket az ajándékkal és egyéb
tartozékaival együtt Eladó részére a jelen ÁSZF IV.1.9 pontja szerint részére
visszajuttatni. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy arra a jogalap nélküli
gazdagodás szabályai irányadók. Amennyiben a jogalap nélküli gazdagodás összege
nem kerül Eladó részére megfizetésre, úgy Eladó jogosulttá válik annak pénzbeli
ellenértékére.
2. Elállás egyéb
feltételei
2.1 Fogyasztó vagy Vállalkozó nem
állhat el az adásvételi szerződéstől, amennyiben a megvásárolt termék bruttó
ára az 500.000 ,-HUF összeget meghaladja, illetve ha az adásvétel tárgya egyedi
vásárlói igényre épült.
2.2 Amennyiben a Vállalkozó Eladó
hozzájárulásával 14 napon belül eláll az adásvételtől, úgy a Vállalkozó
tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó részére visszautalandó összeg annyival
csökkenhet, amennyivel időközben az adott termék ára, vagy értéke csökkent. Amennyiben
Eladó hozzájárul ahhoz, hogy Vállalkozó az adásvételtől 14 napon belül elálljon
és a Vállalkozó által visszaadott termék nem eredeti csomagolásban (beleértve
valamennyi tartozékot és alkatrészt) kerül visszaküldésre, úgy Vállalkozó
tudomásul veszi, hogy Eladó a visszajáró vételár összegét annyival jogosult
csökkenteni, amennyi ahhoz szükséges, hogy a terméket Eladó ismét értékesíteni
tudja.
2.3 Amennyiben az adott termék nem
küldhető vissza abban az állapotban, amiben a Vásárló átvette, úgy a
szerződéstől nem lehet elállni, illetve új termék kiszállítása nem igényelhető.
2.4 Amennyiben a Vásárló elmulasztja a
hibát határidőben bejelenteni, úgy nem jogosult a szerződéstől elállni.
V. A személyes adatok védelme és biztonsága
A Vásárlók személyes
adatainak feldolgozásánál Eladó a személyes adatok védelmét Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatának
megfelelően biztosítja
VI. Munkaórák
Eladó által
működtetett webáruházban leadott megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja, a
hét minden napján.
Az információs
rendszerek meghibásodása vagy vis major helyzet esetén Eladó semmilyen
felelősséget nem vállal azokra a munkaórákra, amelyek alatt nem volt
elérhető.
VII. Árak
1. Az árak szerződéses
euró pénznemben meghatározott árak. Az aktuális EUR/HUF árfolyamot Eladó a webáruházban
feltűnteti. Az online webáruházban
feltűntetett árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az egyes termékek mellett
feltüntetett árak végső nettó árak, (az ÁFÁ-t és egyéb esetleges adókat,
illetékeket nem tartalmazzák) amelyek a Fogyasztó által az adott termékért
fizetendők (azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat, a begyűjtési díjat, az
esetleges távolsági kommunikáció díját, ami a Vásárló választása szerint a
„Kosárban“ feltüntetésre kerül). Bizonyos összeghatárú vásárlás felett
magyarországi kiszállítás ingyenes.
2. Az akciós árak a
készlet erejéig (a speciális akciós áron elérhető termékek száma feltüntetésre
kerül) vagy korlátozott ideig érvényesek. Vásárló tudomásul veszi és
elfogadja, hogy Eladó és Vásárló között nem feltétlenül jön létre szerződés,
különösen abban az esetben nem, amennyiben a Vásárló által megrendelt termékek
ára Eladó belső rendszerének hibájából tévesen jelenik meg a honlapon és erről
a hibáról Eladó a Vásárlót tájékoztatja.
3. Eladó fenntartja a
jogát, hogy semmisnek tekintse azon adásvételi szerződéseket, amelyek során
személyes vagy bankkártya adatokkal stb. visszaéltek, illetve amennyiben arról
bíróság vagy egyéb hatóság ekként döntött és erről Eladó a Vásárlót
tájékoztatja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a vételár nem érvényes a fent
említett esetekben.
4. Vásárló tudomásul
veszi, hogy előfordulhat, hogy az adásvételi szerződés Eladó és a Vásárló
között nem jön létre, elsődlegesen olyan esetekben, mikor a Vásárló – Eladó
információs rendszere hibájából – véletlenszerűen/hibásan feltüntetett áron
rendeli meg a terméket. Ilyen esetekben Eladónak jogában áll elállni a
szerződéstől azután is, hogy a Vásárló megkapta a megrendelését megerősítő
e-mailt. Eladó ilyen esetben értesíti a Vásárlót a történtekről. Példák az ár
hibásan történő feltüntetésére:
·
A termék ára első ránézésre helytelen (pl.: nem veszi figyelembe a
beszerzési árat);
·
A termék áránál egy vagy több számjeggyel több, ill. kevesebb van;
·
A termékre vonatkozó kedvezmény meghaladja az 50%-ot, úgy, hogy a termék
nem része semmilyen különleges marketingkampánynak vagy kiárusítási akciónak és
nincs ilyen speciális szimbólummal ellátva;
5. Eladó
érvénytelenítheti a vásárlási szerződést, ha a vásárló áthágja a kedvezményes
vagy egyéb kupon felhasználási feltételeit. Különösen vonatkozik ez az alább
felsorolt esetekre:
·
A kedvezménykupont más termékhez használták fel, mint amihez ki lett
állítva;
·
A kedvezménykupont más kedvezménnyel együtt érvényesítették, bár a
kedvezmények párosítása nem volt kimondottan megtiltva;
·
A vásárlás nem érte el a megszabott minimum összeget, amikor a
kedvezménykupont felhasználták.
·
Ha Eladó tudomására jut, hogy a kedvezménykupont már felhasználták
·
Eladó tudomására jut, hogy a kedvezménykupont nem az arra jogosult személy
használta fel.
A Vásárló tudomásul
veszi, hogy a fentiekben felsorolt esetekben nem jön létre érvényes adásvételi
szerződés és Eladó a Vásárló ily módon
történő szerzését jogalap nélküli gazdagodásnak tekinti.
VIII. Megrendelések
Az ár feltüntetésre
kerül a megrendelésben és a megrendelés megerősítésének szöveges üzenetében. A
megrendeléseket a következő módon lehet leadni:
1. Eladó által működtetett
webáruházon keresztül; vagy
2. e-mailben, amit a sales@rosenthal-bp.hu címre kell elküldeni;
3. Telefonon keresztül,
amennyiben a szóbeli megrendelés az Eladó által e-mailben visszaigazolásra
kerül.
A Vásárlónak elküldött
emailben megtaláható a pontos kiszállítás idejére vonatkozó információ. A
szállítási idő és a szállítási költség a Vásárló által kiválasztott opcióktól
függ, melyek a megrendelés leadásának második lépésében találhatók.
IX. Fizetési módok
Az Alza saját döntése
alapján a következő Fizetési Módokat kínálja fel:
1. banki átutalás;
2. online kártyás fizetés
(MasterCard/Visa)
3. Barionl fizetési mód
4. bankkártyás fizetés,
vagy készpénzes fizetés a Bemutatóteremben
Amíg a megrendelés
összege nem kerül teljes egészében kifizetésre és Eladó bankszámláján
jóváírásra, a termék Eladó tulajdonában marad. Az összeg átutalásával
kapcsolatos kárveszély a jóváírással száll át az Eladóra.
A megrendelés leadását
követően a Vásárló a számlázási adatokat nem módosíthatja.
Eladó a befizetett
összegekről számlát állít ki, a befolyó összegeket nyilvántartásában
elkönyveli.
X. Kiszállítás
Eladó a termékeket
szállítmányozó céggel együttműködve szállítja ki. Vis major vagy az információs
rendszerben beálló zavar esetén, Eladó nem vállal felelősséget a késedelmes
áruszállításért.
A felkínált
lehetőségekkel, az aktuális feltételekkel és árakkal kapcsolatos információk
a www.deluxeinteriors.hu webáruházban
elérhetők.
XI. Záró rendelkezések
Az áruk nemzetközi
adásvételére vonatkozó Egyesült Nemzetek Egyezménye nem alkalmazandó.
Eladó a Fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti
magatartási kódex-szel nem rendelkezik.
Eladó és a Vásárló
közötti bármilyen vitás kérdést a felek bíróságon kívül, békéltető eljárás
keretében rendezik. A Fogyasztók az online adásvétellel kapcsolatos viták
rendezésére jogosultak a Budapesti Békéltető Testülethez (Székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt 99. III. emelet 310.; Levelezési címe: 1253
Budapest, Pf.: 10.; Email: bekelteto.testulet@bkik.hu; Telefon: (1) 488
2131; Telefax: (1) 488 2186) fordulni, vagy Online Vitarendező (ADR / ODR)
eljárást kezdeményezni. Ebben az esetben a Vásárló kapcsolatba léphet az ODR entitással.
Jelen ÁSZF 2020. február
25. napjától hatályos, a korábbi ÁSZF ezen időponttól hatályát veszti